Конспект тақырып бойынша сабақ: "Қарлығаштар ұшып кетті" қағаздан құрылыс.
Мақсаты: қоныс аударатын құстар туралы білімді бекіту.
Тапсырмалар:
Танымдық даму:
* Жабайы құстардың өміріндегі қызықты фактілермен таныстыру.
* Құстарға мейірімді, қамқор көзқарасты тәрбиелеу.
* Жалпылама ұғымды бекіту.
* Байқауды іске қосыңыз.
Сөйлеуді дамыту:
* Сөздік қорын кеңейту.
* Байланысты сөйлеуді дамыту.
* Жұмбақтардың бейнелі мағынасын түсінуді қалыптастыру.
* Сөйлеуде қолдануды белсендіріңіз зат есімдер айыптаушы жағдайда сингулярлы және көпше түрде.
Көркемдік-эстетикалық даму:
* Қағазбен жұмыс істеу дағдыларын бекітуді жалғастыру.
* Өз бетінше, ұқыпты жұмыс істеу әдетін тәрбиелеу, басталған істі оның логикалық аяқталуына жеткізу.
* Шығармашылық қабілеттерін, қиялын, қиялын, іс-әрекетке қызығушылығын дамыту.
Физикалық даму:
* Сөйлеу мен қозғалысты (ұсақ және жалпы моториканы)біріктіруге үйрету
Әдістері мен әдістері:
* Ойын: ойын әрекеттерін орындау, жаттығулар
* Практикалық: жұмысты өз бетінше орындау.
* Көрнекі:" қоныс аударатын құстар", жұмыстың орындалуын кезең-кезеңімен түсіндіретін суреттер.
* Ауызша: жұмбақтар, ситуациялық әңгіме, сұрақтар-жауаптар, түсініктемелер, түсініктемелер.
Материал және жабдық:
"Қоныс аударатын құстар" суреттері, қолөнер қорабы, жұмысты кезең-кезеңімен түсіндіретін иллюстрациялар, қара, ақ, түстер, желім қарындаш, майлық.
Қозғалыс.
Ұйымдастырушылық сәт:
Бүгін таңертең мен балалар үйіне барып, құстардың үйірін көрдім. Мен оларды бақылай бастадым, олар өте жоғары ұшып, бір нәрсе туралы сөйлесті. Әрине, өз тілінде, құс тілінде. Мен жылы елдерден бізге ұшып бара жатқан шығар деп ойладым.
- Мұндай құстар қалай аталады? (қоныс аудару)
Тәрбиеші: қоныс аударатын құстар кім? (Бұл күзде бізден жылы жерлерге ұшып, көктемде қайтып келетін құстар)
Тәрбиеші: Жарайсыңдар! Сіз қандай қоныс аударатын құстарды білесіз? (Аққулар, жұлдызқұрттар, көкектер, тырналар, Аққулар, қарақұйрықтар, үйректер, қаздар)
Енді мына құстарға қараңыз.
- Құстардың дене мүшелерін атаңыз? (Бас, көз тұмсық, Магистраль, аяқтар, қанаттар, қауырсындар).
- Бір-бірінен қалай ерекшеленеді? (Мөлшері, түсі, пішіні, қанаттарының мөлшері)
- Құстар қайда орналасады?(Қуыстарда, ұялар)
- Неге құстарды қорғау керек?
Мұғалімнің құстар туралы әңгімесі:
Жерде құстар көп. Құстар өте үлкен, өте кішкентай құстар бар. Бұлттан жоғары ұша алатын құстар бар, ал орманда да, далада да өмір сүре алмайтындар бар. Олар тек шөлде немесе тауларда өмір сүреді. Ал басқалары тек теңіз жағасында. Кішкентай кеміргіштермен немесе балықтармен қоректенетін жыртқыш құстар бар. Тек жидектер мен тұқымдармен қоректенетін құстар бар. Құстар шұңқырларға орналасады, басқалары жерге ұя салады, бұтақтарда ағаштар мен бұталар бар. Құстардың ұяларында балапандар бар, бірақ балапандар да әртүрлі.
Физминутка
"Қарлығаштар"
Сөйлеу мен қозғалысты үйлестіру, моториканы дамыту
Қарлығаштар ұшып кетті,
Барлық адамдар қарап тұрды.
(Тұрып, қол бұлғап, құстардың ұшуын бейнелейді.)
Қарлығаштар отырды,
Барлық адамдар таң қалды.
(Еңкейіп, қолдар қанаттарын бүктегендей артына түседі.)
Отырды, отырды.
Олар ұшып кетті, ұшып кетті.
(Тұрып, қолдарыңызды сермеңіз.)
Ұшып, ұшып кетті,
Әндер шырқалды.
Тәрбиеші: Жұмбақты тап:
Мен ептімін, жеңіл қанаттымын,
Құйрығы шанышқы тәрізді айыр.
Егер мен төмен ұшсам,
Бұл жақын жерде жаңбыр жауады дегенді білдіреді (Қарлығаш)
Өлеңді тыңдаңыз.
"Қарлығаш" Алексей Плещеев
Арамшөп жасылға айналады,
Күн жарқырайды;
Көктеммен бірге Қарлығаш
Сениде ол бізге ұшады.
Онымен күн әдемі
Ал көктем мильмен.
Жолдан кешіріңіз
Бізге сәлем!
Мен саған астық беремін;
Ал сен ән айт
Алыс елдердің қайсысы
Өзімен бірге алып келді.
Жұмысты практикалық орындау:
Шығармашылық қызмет.
- Біздің Қарлығаш бізбен ойнағысы келеді, сіздің көзіңізді жаттықтырады.
Ол ұшады, сіз оны тек көзіңізбен бақылауыңыз керек.
- Біздің Қарлығаш бір қайғылы. Оған достар жасайық.
- Енді біз Қарлығашқа достар жасаймыз. Менің құсыма қараңыз. Біз магистраль мен басты қағаз жолақтарынан жасаймыз, оларды сопақ пен шеңберге қосамыз. Содан кейін біз бөлшектермен толықтырамыз: ақ кеуде, аяқтар, көздер, тұмсық, қанаттар
(жұмысқа кіріспес бұрын, желіммен жұмыс істеу туралы еске саламын).
- Басынан бастап біз денені жасаймыз. Біз ұзын қара жолақты ілмекпен байланыстырамыз, шетінде кішкене квадрат қалдырып, жолақтың ішкі жиегін желіммен жабыстырамыз. Бұл магистраль. Ол сопақша болып шықты. Дененің төменгі бөлігін АҚ төс етімен толықтырыңыз. Бас үшін біз бір қара жолақты аламыз, ол қысқа және оны шеңберге жабыстырамыз. Біз денені және басты байланыстырамыз. Содан кейін көзге және тұмсыққа және қанаттарға басына жабыстырыңыз.